Responsabilitat social corporativa

En aquest apartat trobareu tota la informació de la Responsabilitat Social Corporativa.

Última actualització
01 - 05 - 2024

Introducció

El model de gestió que seguim a Muralles Salut, SLP té en compte els seus grups d’interès i de la societat en general amb l’objectiu d’alinear els nostres serveis amb les necessitats reals de la població que atenem. I ho fem promovent la sostenibilitat econòmica i mediambiental, així com la igualtat social en les nostres actuacions.

En aquest sentit, aquest model de gestió es basa en:

  • Practicar una atenció sanitària que promogui la prevenció i promoció d’hàbits saludables, i on es tingui en compte els diferents agents implicats (professionals, usuaris, proveïdors i CatSalut).
  • Promoure una cultura de qualitat, avaluació i millora contínua per oferir una atenció sanitària òptima, cercant el millor resultat, la màxima satisfacció i el mínim risc en les nostres actuacions, tant de cara al pacient com a la societat en general.
  • Vetllar per la competència, igualtat i desenvolupament professional de l’equip humà que forma part de la nostra empresa.
  • Ser respectuosos amb el medi ambient.

Abastant així els 5 vectors de la Responsabilitat Social:

Societat, Laboral, Ambiental, Bon govern, Econòmic

Alhora, ens hem adherit al compromís de Nacions Unides per tal d’aconseguir un desenvolupament sostenible per al 2030. Dels 17 objectius que formen part del Pla per aconseguir un futur sostenible per a tots, a Muralles Salut SLP hem prioritzat els següents:

ODS 3, ODS 4, ODS 8, ODS 13, ODS 16

Aquests objectius es treballen de forma conscient per part d’un grup de treball constituït per professionals del centre, amb l’estreta col·laboració de la direcció i amb implicació de tot l’equip.

Documentació

RSC envers els pacients i la comunitat

  • Acollida ciutadà nouvingut: en el moment de l’assignació d’un nou usuari al nostre CAP, s’aplica el protocol d’acollida.
  • Atenció centrada en el ciutadà (especial atenció en la seva accessibilitat, satisfacció i seguretat).
  • Promoció de l’educació en salut.
  • Continguts divulgatius als canals de comunicació del CAP.
  • Compromís de confidencialitat: Implementació de mesures de protecció de les dades del pacient.
  • Vetllar per l’acompliment de la Carta de drets i deures.
  • Aliances/convenis de col·laboració per a la formació amb Universitat Rovira i Virgili, Institut Francesc Vidal i Barraquer.
  • Col·laboració en iniciatives solidàries d’altres entitats.
  • Conveni de col·laboració amb l’IMSST per a tractaments odontològics no finançats a persones en risc d’exclusió social.

RSC envers els professionals del centre

  • Benvinguda al nou treballador: aplicació del protocol de benvinguda.
  • Millora del conveni al qual estem adherits (Conveni del SISCAT).
  • Pla per al reconeixement dels professionals.
  • Pla de comunicació interna.
  • Pla de formació.
  • Protocol d’assetjament.
  • Equip directiu amb habilitats en coaching.
  • Política d’incentius econòmics i no econòmics.
  • Facilitats econòmiques (bestretes i préstecs).
  • Descompte en serveis complementaris de Muralles Integral.
  • Descompte en activitats extralaborals.
  • Comissió de festes.
  • Transport individual i ecològic per a atenció domiciliària.
  • Sala de descans privada amb equipament.

RSC envers el medi ambient

  • Recollida selectiva i reducció de deixalles.
  • Educació en l’ús correcte dels materials i instal·lacions.
  • Selecció de proveïdors amb polítiques mediambientals.
  • Mesures d’estalvi energètic.
  • Adhesió a Respon.cat.
  • Ús de canals digitals i paper reciclat d’origen sostenible.

RSC envers la gestió

  • Reglament de Funcionament Intern del Consell d’Administració.
  • Codi Ètic dels Socis Muralles Salut.
  • Codi Ètic de Muralles Salut.
  • Protocol de Transparència.
  • Adhesió al Codi de Bon Govern d’ACEBA.
  • Realització anual d’auditoria de comptes.

RSC envers els resultats econòmics

  • Evitar el malbaratament de recursos.
  • Guia per a la Selecció i Avaluació de Proveïdors.
  • Garantir la viabilitat de l’empresa.
  • Revertir els resultats econòmics en treballadors, equipaments, accions socials i reserves.